Egy csaló 17000 dollárt lopott el egy Bank of America ügyfél számlájáról

google-newss

Kövess minket a Google Hírekben

Az egyik Bank of America ügyfél azt mondja, hogy megdöbbent, miután elvesztette az irányítást a telefonja felett, és látta, ahogy percek alatt 17 000 dollár eltűnik a bankszámlájáról. És ami még rosszabb – a bank kétfaktoros hitelesítési rendszere (2FA) kulcsfontosságú eleme volt a bűnöző sikerének.

dogeverse banner

Sharon Hussey szerint egy szélhámos nemrég besétált a Verizonhoz, és meggyőzte a céget, hogy adja át a telefonszáma és a SIM-kártyája feletti ellenőrzést – számol be az ABC-hez tartozó WJLA.

A tolvaj azonnal arra használta a telefonszámot, hogy elfogja a Bank of America 2FA ellenőrző kódjait, és betörjön az ügyfél számlájára.

Hussey hamar rájött, hogy a telefonszámát feltörték, és úgy döntött, hogy kapcsolatba lép a bankkal – de ekkor már nem volt működő telefonja.

Ezért megpróbálta online elérni a bankot – de a rendszer olyan 2FA-kódot küldött át, amelyet nem tudott fogadni.

Bár Hussey-nek nem sokkal a hackelés után még sikerült kapcsolatba lépnie a bankkal, a pénze már eltűnt.

“Teljesen elképesztő volt. A szívem a földre esett… Kétfaktoros azonosítással rendelkezem, ami végül az arcon csapott. Ez volt az a dolog, ami teljesen eltérítette az egészet. Teljesen átvették az irányítást a telefonom felett, és semmit sem tehettem ellene.”

A Bank of Amerika hónapokig tagadott mindent

Bár a Hussey számlájáról történő átutalások jogosulatlanok voltak, a Bank of America három hónapig tagadta a követelését, mielőtt visszatérítette volna az összeget.

Egy e-mailben a bank azt állította, hogy a személyazonossági lopás egy összetett dolog, de nem tért ki arra, hogy miért tagadta meg többször is a hölgy követelését.

“Nagyon komolyan vesszük a személyazonossági lopást. Mindig azon dolgozunk, hogy javítsuk az ügyféltapasztalatot, tudva, hogy a személyazonosság-lopási ügyek megoldása bonyolult folyamat”.

A Verizon azt mondja, hogy az emberek magánéletének védelme miatt nem tud nyilatkozni az ügyről.

“A Verizon nagyra értékeli ügyfeleink magánéletét és biztonságát. Bármikor, amikor egy potenciális csalási esetről értesülünk, gyorsan dolgozunk az ügy kivizsgálásán és megoldásán. Az ügyfelek adatainak védelmére vonatkozó törvények miatt nem oszthatunk meg konkrét információkat erről a konkrét nyomozásról”.

Forrás

 

Tájékoztatás

A kriptomagazin.hu oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások, cikkek nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon befektetési tanácsadóval!

A cikkekben megjelenő esetleges hibákért téves információkból eredendő anyagi károkért a kriptomagazin.hu felelősséget nem vállal.

Ezt olvastad már?

Legfrissebb hírek

Hirdetés

Árfolyamok

Latest Crypto Fear & Greed Index