A Temu és a Shein is ráhúzná a vizes lepedőt a vásárlókra Trump vámpolitikája miatt

Kriptomagazin usa kina
google-newss

Kövess minket a Google Hírekben

A kínai online kereskedelmi óriások, a Shein és a Temu figyelmeztették amerikai vásárlóikat, hogy áremelkedésre számíthatnak április 25-től, miután Donald Trump elnök újabb vámokat vezetett be a Kínából érkező termékekre.

bitpanda bitcoin

A két rivális e-kereskedelmi platform szinte teljesen megegyező közleményben jelezte, hogy az új vám- és kereskedelmi szabályok következtében megnövekedtek működési költségeik, ezért kénytelenek árkiigazításokat végrehajtani.

A vásárlók ihatják meg a levét

A Shein és a Temu az utóbbi években óriási népszerűségre tettek szert az Egyesült Államokban alacsony áraiknak köszönhetően, amivel komoly nyomást helyeztek az olyan amerikai szereplőkre, mint az Amazon. Az Amazon válaszul tavaly novemberben elindította a „Haul” nevű platformját, ahol 20 dollár alatti termékeket kínál.

Trump, aki januárban tért vissza a Fehér Házba, akár 145%-os vámot is kivetett bizonyos kínai termékekre. A meglévő tarifákkal együtt ez akár 245%-os összvámot is jelenthet egyes áruk esetében. Emellett megszüntette azt a vámmentességi szabályt, amely az $800 alatti csomagokra vonatkozott. Ez a rendelkezés különösen kedvezett a Sheinnek és a Temunak az amerikai piacon való terjeszkedés során.

Érdekelhet: Elon Musk gyermeket szeretett volna a csinos kripto influencertől

A vámmentességet kihasználva 2023-ban mintegy 1,4 milliárd csomag érkezett az USA-ba, szemben a 2013-as 140 millióval – közölte az amerikai vámszolgálat.

Az új szabályozások hatására a Shein és a Temu alkalmazásainak népszerűsége is csökkent:

  • A Temu most a 75. helyen áll az amerikai Apple Store ingyenes applikációi között, holott korábban gyakran szerepelt az első 5-ben.
  • A Shein a 58. helyre csúszott vissza, míg egy hónappal ezelőtt még a 15. volt.

Érdekesség, hogy más kínai appok továbbra is előkelő helyen szerepelnek: például a DHgate a második, az Alibaba-féle Taobao pedig a hetedik helyen található.

Mindkét vállalat csökkentette amerikai reklámköltését is. A Temu április 9-től leállította a Google Shopping hirdetéseit, miközben 31%-kal csökkentette az amerikai közösségi médiás hirdetési költségeit két hét alatt. A Shein esetében ez az arány 19% volt.

A cégek közleményeikben arra buzdítják a vásárlókat, hogy vásároljanak még az áremelés előtt:

„Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a rendeléseid zavartalanul megérkezzenek. Keményen dolgozunk azon, hogy az árakat továbbra is alacsonyan tartsuk, és minimalizáljuk az intézkedések hatását.”

A BBC megkeresésére a Shein és a Temu egyelőre nem reagált.

 

Tájékoztatás

A kriptomagazin.hu oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások, cikkek nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon befektetési tanácsadóval!

A cikkekben megjelenő esetleges hibákért téves információkból eredendő anyagi károkért a kriptomagazin.hu felelősséget nem vállal.

Ezt olvastad már?

×bitsgap_7d_trial_728_90